КРИТЕРІЇ ОЦІНЮВАННЯ НАВЧАЛЬНИХ ДОСЯГНЕНЬ
УЧНІВ З БІОЛОГІЇ У СИСТЕМІ ЗАГАЛЬНОЇ ОСВІТИ
При оцінюванні рівня навчальних досягнень з біології
враховується:
- рівень оволодіння біологічними ідеями, що становлять
важливу складову загальнолюдської культури: рівні організації живої природи,
зв'язок будови і функцій організмів, історичний розвиток органічного світу,
різноманітність організмів, цілісність і саморегуляція живих систем, зв'язок
людини і природи;
- рівень умінь використовувати теоретичні знання у
практичній діяльності, під час розв'язування задач чи вправ різного типу,
уміння робити висновки та узагальнення на основі практичної діяльності;
- рівень оволодіння практичними уміннями та
навичками спостереження та дослідження природи, виконання лабораторних та
практичних робіт.
Всі види оцінювання навчальних досягнень учнів
здійснюються за критеріями, наведеними в таблиці.
Рівні навчальних досягнень учнів |
Бали |
Критерії оцінювання навчальних досягнень учнів |
|
I. Початковий |
1 |
Учень (учениця) з допомогою
вчителя або з використанням підручника
(робочого зошита) розпізнає і називає окремі біологічні об'єкти; знає правила
техніки безпеки при виконанні лабораторних та практичних робіт |
|
2 |
Учень (учениця) намагається відтворити окремі факти, з допомогою вчителя
або з використанням підручника (робочого зошита), наводить елементарні
приклади біологічних об'єктів і їх окремі ознаки; за інструкцією і з
допомогою вчителя фрагментарно виконує лабораторні та практичні роботи без
оформлення |
||
3 |
Учень (учениця) відтворює окремі факти, з допомогою вчителя або з
використанням підручника фрагментарно характеризує окремі ознаки біологічних
об'єктів; відповідає на запитання, що потребують однослівної відповіді; за інструкцією
і з допомогою вчителя фрагментарно
виконує лабораторні та практичні роботи без належного оформлення |
||
II. Середній |
4 |
Учень (учениця) з допомогою вчителя або з використанням підручника
відтворює незначну частину навчального матеріалу, дає визначення окремих
біологічних понять, дає неповну характеристику загальних ознак біологічних
об'єктів; у відповідях може допускати помилки; за інструкцією і з допомогою
вчителя виконує лабораторні та
практичні роботи з неповним їх оформленням |
|
5 |
Учень (учениця) відтворює основний зміст навчального матеріалу,
відповідаючи на запитання вчителя; характеризує загальні ознаки біологічних
об'єктів; дає визначення окремих біологічних понять; наводить приклади, що
ґрунтуються на матеріалі підручника; у відповідях може допускати помилки; за
інструкцією і з допомогою вчителя виконує лабораторні та практичні роботи,
частково оформляє їх |
||
6 |
Учень (учениця) самостійно, але неповно відтворює навчальний матеріал,
частково дотримується логіки його викладу; відповідає на окремі запитання; у
цілому правильно вживає біологічні терміни; характеризує будову та функції
окремих біологічних об'єктів за планом; у відповідях допускає помилки;
розв'язує прості типові біологічні вправи і задачі з допомогою вчителя; за інструкцією
і з допомогою вчителя виконує лабораторні та практичні роботи, оформляє їх
без висновків |
||
III. Достатній |
7 |
Учень (учениця)
самостійно відтворює більшу частину навчального матеріалу, застосовуючи
необхідну термінологію; розкриває суть біологічних понять; характеризує
основні положення біологічної науки, допускаючи у відповідях неточності;
розв'язує прості типові біологічні вправи і задачі звертаючись за
консультацією до вчителя; за інструкцією виконує лабораторні та практичні
роботи, звертаючись за консультацією до вчителя, оформляє їх, робить висновки
з допомогою вчителя |
|
8 |
Учень (учениця)
самостійно відтворює навчальний матеріал; відповідає на поставлені запитання,
допускаючи у відповідях неточності; порівнює біологічні об'єкти, явища і
процеси живої природи, встановлює відмінності між ними; виправляє допущені
помилки; розв'язує типові біологічні вправи і задачі користуючись алгоритмом;
за інструкцією виконує лабораторні та практичні роботи, звертаючись за
консультацією до вчителя, оформляє їх, робить неповні висновки |
||
9 |
Учень (учениця)
вільно відтворює навчальний матеріал та відповідає на поставлені запитання; з
допомогою вчителя встановлює причинно-наслідкові зв'язки; дає порівняльну
характеристику біологічним об'єктам явищам і процесам живої природи;
розв'язує стандартні пізнавальні завдання; виправляє власні помилки;
самостійно розв'язує типові біологічні вправи і задачі; за інструкцією
виконує лабораторні та практичні роботи, оформляє їх, робить нечітко сформульовані висновки |
||
IV. Високий |
10 |
Учень (учениця)
системно відтворює навчальний матеріал у межах програми; дає повні, змістовні
відповіді на поставлені запитання; розкриває суть біологічних явищ, процесів;
аналізує, систематизує, узагальнює, встановлює причинно-наслідкові зв'язки;
використовує знання у нестандартних ситуаціях; самостійно розв'язує
біологічні вправи і задачі у межах програми; за інструкцією виконує
лабораторні та практичні роботи, оформляє їх, робить чітко сформульовані
висновки |
|
11 |
Учень (учениця)
логічно та усвідомлено відтворює навчальний матеріал у межах програми;
обґрунтовано відповідає на запитання; самостійно аналізує і розкриває
закономірності живої природи; наводить приклади, що ґрунтуються на власних
спостереженнях; оцінює біологічні явища, закони; виявляє і обґрунтовує
причинно-наслідкові зв'язки; аргументовано використовує знання у
нестандартних ситуаціях; самостійно розв'язує біологічні вправи і задачі; за
інструкцією ретельно виконує лабораторні та практичні роботи, оформляє їх,
робить логічно побудовані висновки |
||
12 |
Учень (учениця)
виявляє міцні й глибокі знання з біології; вільно відповідає на ускладнені
запитання, з використанням міжпредметних зв'язків; самостійно характеризує
біологічні явища і процеси, виявляє особисту позицію щодо них; уміє
виокремити проблему і визначити шляхи її розв'язання; користується джерелами
інформації, рекомендованими вчителем; вільно розв'язує біологічні вправи і
задачі різного рівня складності відповідно до навчальної програми; ретельно
виконує лабораторні та практичні роботи, оформляє їх, робить самостійні
обґрунтовані висновки |
||
Коли наповните матеріалом?
ВідповістиВидалити