Календарно-тематичне планування уроків біології для 8 класу
(70 год; 2 год на тиждень)
І - семестр
|
№ |
|
Дата уроку |
Тема уроку |
Домашнє завдання за підручником Т.І.Базанова |
|
І. Вступ. Організм людини як біологічна система. (5 год). |
||||
|
1.
1. |
1.
|
|
Біосоціальна природа людини. Науки, що
вивчають людину. Методи дослідження організму людини. Значення знань про
людину для збереження її здоров’я. |
|
|
2.
2. |
2.
|
|
Організм людини як біологічна система. Хімічний склад
організму людини. |
§ 1, |
|
3.
3. |
3.
|
|
Різноманітність клітин організму. Тканини. Лабораторне дослідження: ознайомлення з препаратами тканин людини . Інструктаж
із БЖД. |
§ 2, |
|
4.
4. |
4.
|
|
Органи. Фізіологічні системи. |
§ 3, |
|
5.
|
5.
|
|
Регуляторні системи
організму. |
§ 4, |
|
6.
|
6.
|
|
Узагальнення знань з теми: «Вступ. Організм людини як
біологічна система» |
§1- 4, |
|
ІІ. Обмін речовин та перетворення енергії в організмі
людини. Травлення.(9 год) |
||||
|
7. |
1. |
|
Обмін речовин та перетворення енергії в організмі людини — основна
властивість живого. Дослідницький
практикум. Самоспостереження за співвідношенням ваг і росту тіла. |
§ 5, Проект |
|
8. |
2. |
|
Харчування й обмін речовин. |
§ 6, |
|
9. |
3. |
|
Їжа та її компоненти. Харчові та енергетичні складові
продуктів. Склад та значення компонентів харчових продуктів. |
§ 7, |
|
10. |
4. |
|
Проект з
теми: «Збалансоване харчування.» |
|
|
11. |
5. |
|
Значення травлення. Система органів травлення. Дослідницький практикум. Дія ферментів слини на крохмаль. Інструктаж із БЖД. |
§ 8 |
|
12. |
6. |
|
Травлення в ротовій порожнині, шлунку, тонкому кишечнику. Лабораторне дослідження зовнішньої будови
зубів (за муляжами, моделями). Інструктаж
із БЖД. |
§ 9, |
|
13. |
7. |
|
Травлення в товстому
кишечнику. Печінка й підшлункова залоза. |
§ 10, |
|
14. |
8. |
|
Регуляція
травлення. Харчові розлади та їх запобігання. Шкідливий вплив на травлення алкогольних напоїв та
тютюнопаління |
§ 11, |
|
15. |
9. |
|
Узагальнення знань з тем: «Обмін речовин та перетворення енергії в організмі
людини. Травлення.» |
§ 5-11, |
|
ІІІ. Дихання. Транспорт речовин. (8 год) |
||||
|
16. |
7.
1. |
|
Значення дихання. Система органів дихання. |
§ 12, |
|
17. |
2. |
|
Газообмін у легенях і
тканинах. |
§ 13, |
|
18. |
3. |
|
Дихальні рухи. Нейрогуморальна регуляція дихальних
рухів. |
§ 14, |
|
19. |
4. |
|
Профілактика захворювань дихальної системи. |
|
|
20. |
5. |
|
Кров, її склад і функції. Лімфа. Внутрішнє середовище організму. Лабораторна робота. Мікроскопічна будова крові
людини. Інструктаж із БЖД. |
§ 15, |
|
21. |
6. |
|
Зсідання крові. Групи крові та переливання крові. |
§ 16, |
|
22. |
7. |
|
Система
кровообігу. Серце: будова та функції. |
§ 17, |
|
23. |
8. |
|
Робота серця. Дослідницький практикум Самоспостереження
за частотою серцевих
скорочень упродовж доби, тижня. Інструктаж із БЖД. |
§ 18, |
|
24. |
9. |
|
Будова та функції кровоносних судин. Рух крові.
Лімфообіг. Лабораторне дослідження: вимірювання частоти серцевих скорочень Інструктаж із БЖД. |
§ 19, |
|
25. |
10. |
|
Кровотечі. Серцево-судинні хвороби та їх профілактика. |
|
|
26. |
11. |
|
Узагальнення знань з тем: «Дихання. Транспорт речовин.» |
§ 12-19, |
|
ІV.Опора та рух. (6 год.) |
||||
|
27. |
1. |
|
Значення опорно-рухової
системи, її будова та функції. Кістки, хрящі/ Лабораторне дослідження мікроскопічної будови кісткової, хрящової
тканин. Інструктаж із БЖД. |
§ 24, Проект |
|
28. |
2. |
|
Огляд будови скелета. З’єднання кісток. |
§ 25 , |
|
29. |
3. |
|
Функції та будова скелетних м’язів. Лабораторне
дослідження мікроскопічної
будови м’язової тканин. Інструктаж із БЖД. |
§ 26 , |
|
30. |
4. |
|
Робота м’язів. Втома м’язів. Основні групи скелетних
м’язів. Лабораторне дослідження Розвитку втоми при статистичному та динамічному навантаженні; вплив ритму
й навантаження на розвиток втоми. Інструктаж із БЖД. |
§ 27-28 , |
|
31. |
5. |
|
Розвиток опорно-рухової системи людини з віком. Надання
першої допомоги при ушкодженнях опорно рухової системи. Профілактика порушень
опорно-рухової системи. Проект |
§ 29 , |
|
32. |
6. |
|
Узагальнення знань з теми: «Опора та рух.» |
§24-29 , |
|
ІІ семестр |
||||
|
V. Виділення.
Терморегуляція. Нервова система (11 год.) |
||||
|
33. |
1. |
|
Виділення й обмін речовин в організмі людини. Будова сечовидільної
системи. Сечовиділення й його регуляція. Будова нефрону й утворення сечі. |
§ 20-21, Проект |
|
34. |
2. |
|
Захворювання нирок та їх профілактика. |
|
|
35. |
3. |
|
Значення і будова шкіри
Терморегуляція. Проект Визначення типу шкіри на різних ділянках обличчя та
складання правил догляду за власною шкірою |
§ 22-23, |
|
36. |
4. |
|
Перша допомога при термічних пошкодженнях шкіри (опіки,
обмороження), тепловому та сонячному ударі. Захворювання шкіри та їх профілактика |
§, |
|
37. |
5. |
|
Нейрон. Рефлекс Рефлекторна дуга Будова нервової системи. Центральна і
периферична нервова система людини |
§ 30-31, |
|
38. |
6. |
|
Спинний
мозок. Лабораторне дослідження Вивчення будови спинного мозку
людини (за муляжами, моделями, пластинчастими препаратами). |
§ 32, |
|
39. |
7. |
|
Головний
мозок. Лабораторне дослідження Вивчення будови головного мозку
людини (за муляжами, моделями, пластинчастими препаратами). |
§33-34 , |
|
40. |
8. |
|
Поняття про
соматичну нервову систему. Вегетативна нервова система. |
§ 35, |
|
41. |
9. |
|
Регуляція
рухової активності. |
§ 36, |
|
42. |
10. |
|
Профілактика
захворювань нервової системи |
|
|
43. |
11. |
|
Узагальнення знань з теми: «Виділення. Терморегуляція. Нервова система.» |
§ 20-23,30-36, |
|
VІ. Зв’язок організму людини із зовнішнім середовищем. Сенсорні системи. (8 год.) |
||||
|
44. |
1. |
|
Загальна характеристика сенсорних систем, Будова
аналізаторів. |
§ 37, Міні-проект |
|
45. |
2. |
|
Зорова
сенсорна система. Око. Лабораторні дослідження: визначення акомодації ока; виявлення сліпої плями на сітківці ока. Інструктаж із БЖД. |
§ 38, |
|
46. |
3. |
|
Сприйняття
світлових стимулів. Гігієна зору. |
§ 39, |
|
47. |
4. |
|
Слухова
сенсорна система. Вухо. Гігієна
слуху. Лабораторні дослідження: вимірювання порога слухової
чутливості. Інструктаж із БЖД. |
§ 40, |
|
48. |
5. |
|
Гігієна слуху. |
|
|
49. |
6. |
|
Сенсорні системи смаку та нюху |
§ 41, |
|
50. |
7. |
|
Сенсорні системи рівноваги, руху, дотику, температури, болю. Дослідницький практикум Дослідження температурної адаптації рецепторів шкіри. Інструктаж із БЖД. |
§ 41, |
|
51. |
8. |
|
Узагальнення знань з тем: «Зв’язок організму людини із зовнішнім середовищем. Сенсорні системи.» |
§ 37-41, |
|
VIІ. Вища нервова діяльність. (7 год.) |
||||
|
52. |
1. |
|
Поняття про вищу нервову діяльність і її основні типи. Дослідницький практикум Визначення типу вищої нервової діяльності та властивостей темпераменту. |
§ 42, |
|
53. |
2. |
|
Умовні та безумовні
рефлекси. Інстинкти. Лабораторне дослідження: визначення реакції зіниць на світло; |
§ 43, |
|
54. |
3. |
|
Мова й мовлення. |
§ 44, |
|
55. |
4. |
|
Навчання та
пам’ять. Лабораторне дослідження: дослідження різних видів пам’яті |
§ 45, |
|
56. |
5. |
|
Мислення та свідомість. |
§ 46, |
|
57. |
6. |
|
Сон. Біоритми |
§ 47, |
|
58. |
7. |
|
Узагальнення знань з теми:
«Вища нервова діяльність» |
§ 42-47, |
|
VIIІ. Регуляція функцій організму.
Розмноження та розвиток людини. Узагальнення. (10 год.) |
||||
|
58. |
1. |
|
Гомеостаз і
регуляція функцій організму. |
§ 48, Проект |
|
59. |
2. |
|
Гуморальна
регуляція. Гормони. |
§ 49, |
|
60. |
3. |
|
Ендокринна система. Залози внутрішньої та змішаної секреції. |
§ 50, |
|
61. |
4. |
|
Профілактика захворювань ендокринної системи. Проект на тему: «Йододефіцит в організмі людини, його наслідки та
профілактика.» |
§ 50, |
|
62. |
5. |
|
Імунна система. Імунітет. Специфічний і неспецифічний
імунітет. |
§ 51, |
|
63. |
6. |
|
Алергія. СНІД. |
§ 52, |
|
64. |
7. |
|
Взаємодія регуляторних систем організму. |
§ 53, |
|
65. |
8. |
|
Статеві клітини.
Будова та функції репродуктивної
системи. |
§ 54, |
|
66. |
9. |
|
Утворення статевих клітин. Запліднення. Менструальний
цикл. |
§ 55, |
|
67. |
10. |
|
Вагітність. Ембріональний період розвитку людини. Плацента, її функції. |
§ 56, |
|
68. |
11. |
|
Постембріональний розвиток людини. Репродуктивне здоров’я. |
§ 57, |
|
69. |
12. |
|
Узагальнення. Цілісність
організму людини. Взаємодія регуляторних систем організму |
§ 58, |
|
70. |
13. |
|
Узагальнення знань з теми: «Регуляція функцій організму. Розмноження та розвиток людини.
Узагальнення.» |
§ 48-58, |
Немає коментарів:
Дописати коментар